NYT - NYT - NYT:

Vi starter fællestræningen tirsdag den 19. maj.
Mødested: Gisseløre klokken 17:30. 
Hvis det er tørvejr bliver der både cykling og løb, så husk at tage løbeskoene med. Er det regnvejr, bliver det udelukkende løbetræning.
Der trænes maksimalt 2 timer og der er garanti for, at alle bliver grundigt trætte.
Vi tager selvfølgelig alle nødvendige anti-virusforanstaltninger.

Venlig hilsen
Erik



- - - - -

Sidste år afskaffede vi vinterpausen og fortsatte med god effektiv cykel- og løbetræning umiddelbart efter sæsonafslutningen.  Det var nødvendigt for de af os, der ønskede at rykke til et højere niveau i 2020.

Første omgang vintertræning var den 8. oktober og vi nåede at gennemføre hele 22-23 uger i træk – uanset vejret. Træningsmønstret kunne dog ikke altid gennemføres som planlagt. Den ulykkelige årsag var, at Munkesøens bane desværre ikke tåler regnvejr – og da slet ikke om vinteren!

Vi lavede ægte intervaltræning af høj kvalitet og mange af jer fik den fornødne respekt for både anaerobe dødsintervaller på bane og rigtige kvalmende bakkeintervaller. Det er selvfølgelig noget, man kun gør én gang om ugen.

Tirsdags-vejret var ikke med os de sidste 7 uger inden vi ramte den ufrivillige vinterpause i fællestræningen, men selv om årets hårdeste vinterstorm også raserede Kalundborg på en tirsdag aften, gennemførte vi. Dog med en noget reduceret deltagerskare.

Det er mit (sikre) indtryk, at flere af jer har fortsat den gode stil og er i bedre form nu, end I var på samme tid sidste år. Der er i hvert fald en håndfuld atleter, jeg glæder mig til at se igen og hvor langt I er nået. Vejret har i Corona-perioden været godt og det har selvfølgelig været med til at gøre det lettere for os at overkomme anstrengelserne på egen hånd.

Som jeg har bebudet et par gange, så ændrer tingene sig lidt ved tirsdagstræningen.

Når fællestræningen starter, mødes vi på Gisseløre stadion og fortsætter med en blanding af både cykel- og løbepas. Flere gange bliver der mulighed for også at træne T2, da vi kører begge pas i ét hug.

T2-skiftet og overgangen til løb er meget vigtig at træne. Det er her, det begynder at gøre ondt for de fleste og der kan spares meget tid, hvis man har styr på tingene.

Andre gange gennemfører vi det som 2 pas.

Der bliver også aftener, hvor vi f.eks. kun cykler eller kun løber. Det afhænger af, hvor omfattende passene er.

Der bliver ikke cyklet og løbet på tid hver eneste gang. Nogle gange belønnes I efter placering/indsats eller bare fremmøde.

Men alle de gange vi konkurrerer på tid fortsætter vi med aldersgraduering af træningstiderne og der gives fortsat point for præstationen plus selvfølgelig mødepoint – hver gang!

Venlig hilsen
Erik